להעצים את התקשורת והתשוקה!

שיפור הזוגיות - מפתחות למערכת יחסים מצליחה

הזוגיות היא אחד הדברים המורכבים והמאתגרים ביותר בחיינו. בזוגיות אנו פוגשים את הצדדים האישיים והעמוקים ביותר שלנו ושל בן או בת הזוג. יחסים זוגיים יכולים להיות מקור לאושר, סיפוק והגשמה עצמית, אך גם לקשיים, אכזבות וכאב.

אף זוגיות אינה מושלמת, וכולנו עוברים בה עליות ומורדות. עם זאת, תמיד אפשר לשפר ולחזק את הקשר הזוגי, ולהפוך אותו למעמיק, מספק ומאושר יותר. כיצד ניתן לעשות זאת? הנה כמה עצות וטיפים חשובים לשיפור הזוגיות ובניית מערכת יחסים מצליחה יותר:

1.    תקשורת פתוחה וכנה

הבסיס החשוב ביותר לזוגיות בריאה ומצליחה הוא תקשורת פתוחה, כנה ועמוקה בין בני הזוג. חשוב לייצר מרחב בטוח לשיח גלוי וכן, שבו כל אחד יכול לשתף ברגשותיו, מחשבותיו, צרכיו ורצונותיו מבלי לחשוש.
שיתוף פתוח מאפשר הבנה עמוקה יותר של האחר, חיבור רגשי והדדיות. הוא גם מסייע בפתרון קונפליקטים ואי-הבנות בין בני הזוג בצורה בונה. שאיפה לכנות מוחלטת והקשבה אמפתית הם מפתח לתקשורת זוגית טובה. 
הדרך המיטבית לשלוט בתקשורת פתוחה וכנה היא לשריין לנו ביומן יום קבוע ביומן, אחת לשבוע או לחודש בו נשב יחד על בבית קפה, במרפסת על כוס יין נפתח את הפה וגם את האוזניים.

2.    ניהול רגשות וקונפליקטים

חלק בלתי נפרד מכל זוגיות הם רגשות סוערים וקונפליקטים. חשוב להבין שלא ניתן למנוע לחלוטין מצבים של כעס, תסכול, אכזבה או פגיעה, אך אפשר ללמוד כיצד להתמודד איתם בצורה בונה.
על מנת לשפר את הזוגיות, כדאי להקדיש זמן להבנת הרגשות והצרכים העומדים מאחורי תגובותיו של כל אחד מבני הזוג. חשוב לפתח כישורים לניהול קונפליקטים באופן מכבד ומקדם הבנה הדדית. מציאת פתרונות יצירתיים יחד יכולה לחזק מאוד את הזוגיות.

3.    חשיבה חיובית והערכה

אחד הגורמים החשובים ביותר לאיכות הזוגיות הוא מידת ההערכה והחשיבה החיובית של כל אחד כלפי בן או בת זוגו. חשוב למצוא דרכים יומיומיות להביע הערכה על הדברים הקטנים והגדולים.
מומלץ לומר לבן/ת הזוג מילים טובות, להחמיא להם על המראה שלהם, הישגים קטנים וגדולים, להודות להם על עזרה במטלות, ועוד. גישה אופטימית ותמיכה הדדית יכולים לשפר מאוד את איכות הקשר והאושר בזוגיות.

4.    זמן איכות משותף

עם השגרה הסואנת של החיים, לעיתים אנחנו שוכחים כמה חשוב להקדיש זמן איכות לזוגיות. מומלץ לתכנן בקביעות "דייטים" ופעילויות מהנות משותפות.
אלו יכולים להיות החל מארוחה רומנטית, דרך טיול משותף ועד למשחק זוגי כיפי בבית. גם שהייה יחד בסוף היום ללא הסחות דעת חשובה לחיזוק הקשר. מתן תשומת לב מלאה לבן/ת הזוג מעניק תחושת חיבור ואינטמיות.

5.    הבנה וסימפטיה

הזוגיות היא במהותה תהליך משותף שבו שני יחידים הופכים לישות אחת, תוך הסתגלות למאפיינים, צרכים ורצונות ההדדיים. כדי שתהליך זה יצליח, חיוניים הבנה ואמפתיה עמוקים כלפי בן או בת הזוג.
חשוב לזכור שהאחר שונה ממני, ויש לכבד את שונותו זו. הקשבה אמפתית לקשיים, חרדות ותסכולים של בן/ת הזוג ונכונות לעזור ולתמוך חיוניים לקשר זוגי טוב ובריא. גם חשוב לזכור שכולנו בני אדם, ושגיאות וכשלים הם חלק ממני.
בנוסף לעצות אלו, כדאי לזכור שכל זוגיות ייחודית ושונה מאוד מאחרת. אין נוסחה אחת לקשר מושלם. חשוב למצוא יחד עם בן/ת הזוג את הדרכים המתאימות ביותר עבורכם לחיזוק, העמקה ושיפור הקשר שביניכם.
שימו לב למכלול הגורמים שמשפיעים על הזוגיות: תקשורת, זמן משותף, תחומי עניין, ערכים משותפים, חלוקת תפקידים, יחסים עם משפחות המוצא, מצב כלכלי, בריאות נפשית ועוד.
עם הקשבה, סבלנות ומחויבות הדדית ניתן בהחלט לשפר ולחזק כל זוגיות, וליצור קשר עמוק, מלא ומספק המאפשר צמיחה אישית לשני בני הזוג.

Itzik Barlev

Itzik Barlev

המייסד והבעלים של מיאושי, איציק ברלב בעל ניסיון עשיר בפיתוח משחקי זוגיות, פסיכולוגיה, התפתחות אישית והעצמה זוגית.